کاهش فروش مسکن در ماه فوریه – بازار مسکن کانادا در انتظار تغییرات

بر اساس گزارش اخیر انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA)، فروش مسکن در ماه فوریه با کاهش ۳.۱ درصدی نسبت به ماه قبل مواجه بوده است.

به گزارش ایران‌کانادا, بر اساس گزارش اخیر انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA)، فروش مسکن در ماه فوریه با کاهش ۳.۱ درصدی نسبت به ماه قبل مواجه بوده است. با این حال، مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش قابل توجهی معادل ۱۹.۷ درصد را نشان می‌دهد. این افزایش تا حدی ناشی از ضعف فروش در همان دوره سال گذشته است، زیرا فوریه ۲۰۲۳ شاهد یکی از پایین‌ترین نتایج فروش در دو دهه گذشته بود.

با وجود کاهش نسبی اخیر در فروش، کارشناسان بر این باورند که بازار مسکن در حال تثبیت است. بانک مرکزی کانادا همچنان در مورد کاهش نرخ بهره محتاطانه عمل می‌کند، اما رشد قابل توجه جمعیت در چند سال گذشته همچنان از بخش مسکن حمایت می‌کند. انتظار می‌رود با کاهش نرخ بهره در آینده، فعالیت در بازار مسکن به سرعت رونق بگیرد.

تعداد املاک مسکونی جدیدی که برای فروش گذاشته شده‌اند، در ماه فوریه ۱.۶ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. این افزایش منجر به ایجاد یک نسبت متعادل فروش به لیستینگ در سطح ملی به میزان ۵۵.۶ درصد شده است. در عین حال، میانگین واقعی قیمت مسکن در سطح ملی ۶۸۵،۸۰۹ دلار است که نشان دهنده افزایش ۳.۵ درصدی نسبت به فوریه ۲۰۲۳ می‌باشد.

شون کاتکارت، اقتصاددان ارشد CREA، بر این باور است که فوریه ممکن است آخرین ماه بدون تحرک قابل توجه در بازار مسکن سال ۲۰۲۴ باشد. با وجود تقاضای انباشته در حاشیه بازار، به نظر می‌رسد تمرکز به تعداد خانه‌هایی معطوف خواهد شد که در طول سال برای فروش عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید

دکمه بازگشت به بالا