احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا در سال جاری

بانک مرکزی کانادا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که انتظار می‌رود نرخ بهره در کانادا در سال جاری کاهش یابد، اما زمان دقیق این کاهش همچنان محل بحث است.

بر اساس خلاصه‌ای که بانک مرکزی از مباحثات منتشر کرده است، اعضای شورای سیاستگذاری این بانک با این موضوع موافق هستند که در صورت حرکت اقتصاد و تورم طبق پیش‌بینی‌های بانک، نرخ بهره کاهش خواهد یافت. با این حال، در مورد زمان تحقق شرایط لازم برای این کاهش، اختلاف نظر وجود دارد.

تیف مکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، با اذعان به پیشرفت‌هایی که در مهار تورم حاصل شده است، تاکید می‌کند که اکنون زمان مناسبی برای کاهش نرخ بهره نیست. بانک مرکزی اخیراً تصمیم گرفته است نرخ بهره را روی ۵ درصد نگه دارد تا از اقدامات زودهنگامی که ممکن است بعداً نیاز به اصلاح داشته باشند، اجتناب کند.

بانک مرکزی ایالات متحده نیز اعلام کرده است که برای پنجمین جلسه متوالی، نرخ بهره اصلی خود را بدون تغییر نگه داشته است. این در حالی است که آن‌ها قصد دارند با وجود تورم بالاتر از حد انتظار در ابتدای سال، سه بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش دهند. با این حال، آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۵ کاهش نرخ بهره کمتری داشته باشند و همچنین، پیش‌بینی‌های تورم خود را کمی افزایش داده‌اند. در مقابل، بانک مرکزی کانادا همچنان در مورد اعلام تصمیمات آتی سیاست‌های خود محتاطانه عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید

دکمه بازگشت به بالا