کانادا برای کاهش تعداد اقامت‌های موقت، هدف‌گذاری می‌کند

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، اعلام کرد که این کشور برای کاهش تعداد افراد با اقامت موقت، هدف‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش ایران‌کانادا, مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، اعلام کرد که این کشور برای کاهش تعداد افراد با اقامت موقت، هدف‌گذاری خواهد کرد. این اولین باری است که کانادا چنین اقدامی را انجام می‌دهد.

دولت فدرال طی سه سال آینده قصد دارد تعداد افراد با اقامت موقت را از ۶.۲ درصد فعلی جمعیت به ۵ درصد کاهش دهد. در حال حاضر، حدود ۲.۵ میلیون نفر با اقامت موقت در کانادا زندگی می‌کنند که به بخش جدایی‌ناپذیر نیروی کار و جامعه‌ی ما تبدیل شده‌اند.

با این حال، افزایش سریع تعداد افراد با اقامت موقت، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. آقای میلر پیش‌تر گفته بود که کشور به کارگران موقت «اعتیاد» پیدا کرده است. فشار بر روی مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات، ضرورت رویکردی متعادل‌تر را نشان می‌دهد.

کانادا در ژانویه برای کاهش فشار بر روی خدمات ضروری، سقف دو ساله برای ویزای دانشجویان بین‌المللی اعلام کرد. هدف این است که تأثیرگذاریِ رکورد مهاجرپذیری که باعث رشد جمعیت کشور به میزان ۱ میلیون نفر در سال گذشته و رسیدن به رقم ۴۰ میلیون نفر شد، بهتر مدیریت شود.

وزیر میلر در ماه مه جلسه‌ای با وزرای استانی، منطقه‌ای و فدرال برگزار خواهد کرد تا در مورد چگونگی تعیین اهداف جدید بحث شود. وزارتخانه‌ی او همچنین برنامه‌های موجود را برای مطابقت با نیازهای بازار کار و جلوگیری از سوءاستفاده در سیستم، مورد بازنگری قرار خواهد داد.

در حالی که کانادا در حال پیمودن این مسیر اقتصادی است، یافتن تعادل مناسب بین افراد با اقامت دائم و موقت، همچنان وظیفه‌ای حیاتی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید

دکمه بازگشت به بالا