اصلاحات جدید در بیمه خودروهای انتاریو برای کاهش هزینه‌ها

به گزارش ایران‌کانادا، دولت داگ فورد، نخست‌وزیر استان انتاریو، قصد دارد تغییرات قابل توجهی را در بودجه آتی برای بیمه خودرو معرفی کند.

به گزارش ایران‌کانادا، دولت داگ فورد، نخست‌وزیر استان انتاریو، قصد دارد تغییرات قابل توجهی را در بودجه آتی برای بیمه خودرو معرفی کند. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع مختلف صنعت بیمه، هدف از این اصلاحات ارائه گزینه‌های بیشتر به رانندگان انتاریو برای کاهش حق بیمه خودرو آن‌ها است.

دولت فورد در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ای تحت عنوان «اولویت با رانندگان» را به عنوان بخشی از اصلاحات بیمه خودرو معرفی کرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این اصلاحات در پایین نگه‌داشتن نرخ‌ها موفق بوده‌اند یا خیر. طبق گزارش حسابرس کل استان انتاریو، میانگین حق بیمه خودرو از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ تقریباً ۱۴ درصد افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۲، اهالی انتاریو بالاترین میانگین حق بیمه خودرو را در کل کانادا پرداخت می‌کردند. نرخ‌های حق بیمه در سراسر کانادا به دلیل تورم، افزایش سرقت خودرو و مشکلات زنجیره تامین ناشی از همه‌گیری، بیشتر هم شده است. پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش بیشتر حق بیمه در سال جاری، یعنی ۲۰۲۴، است.

بودجه جدید شامل هدف مشخصی برای کاهش کلی میانگین حق بیمه خودرو نخواهد بود. در عوض، این اصلاحات باعث افزایش “اختیار انتخاب” برای مشتریان می‌شود، اصطلاحی که در صنعت بیمه به آن «اختیاری‌سازی» می‌گویند. رانندگان آزادی عمل بیشتری در انتخاب و تنظیم برنامه تحت پوشش خود خواهند داشت.

سازمان بیمه کانادا گزارش می‌دهد که ادعاهای سرقت خودرو در سراسر کشور در سال ۲۰۲۲ به ۱.۲ میلیارد دلار رسیده است که سه برابر مبلغ سال ۲۰۱۸ است.

در حالی که جزئیات دقیق اصلاحات هنوز مشخص نشده است، رانندگان انتاریو می‌توانند انتظار انعطاف‌پذیری بیشتری در انتخاب‌های بیمه‌ای خود داشته باشند. هدف دولت افزایش حق انتخاب مصرف‌کنندگان، کاهش بروکراسی و بهبود کارایی بیمه خودرو برای مشتریان است.

بیشتر بخوانید

دکمه بازگشت به بالا